23-år gammalt tuggummi.


En av 80-talsbloggens läsare har förärat mig med 9 stycken oöppnade Cyndi Lauper-tuggummipaket från 1985.
Varje paket innehåller tre klistermärken, tre samlarkort och ett gammalt tuggummi.



Jag kunde dock inte hålla händerna i styr och öppnade ett av paketen. "Get a taste of the 80´s" fick en ny innebörd för mig då jag beslöt mig för att provsmaka det 23 år gamla tuggummit. När pappret var avdraget och det lilla aliminiumskyddet var bortrivet mötte en svag sur odör mina nyfikna näsborrar. Jag hade förväntat mig att ett så gammalt tuggummi skulle vara torrt och fylld med svunna tiders aromer. Ack vad jag bedrog mig. Tuggummit liknade en 50/50 blandning av blankt och klibbigt trälim och snor. Smaken var minst sagt motbjudande och jag lyckades bara behålla den i munnen så pass länge att den få "tuggummikonsistens" innan jag spottade ut den gulgröna klumpen. Men nu är det gjort gott folk. Jag smakade på ett tuggummi från 1985 idag och kan konstatera att tuggummin inte blir lika goda som vin med åren.


Ja, jag vågade bara smaka på ett av hörnen.




Kommentarer
Postat av: Evelina

Kolla in buyorsell.blogg.se, där kan du sälja gamla kläder, skor etc. Helt GRATIS är det att lägga ut annonsen! Samtidigt som du kan leta efter något som passar just dig:)

2008-09-02 @ 12:18:10
URL: http://buyorsell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0